Slaglåspistoler

Så fick ett beställningsjobb igår, en produkt fotografering av två stycken Slaglåspistoler från 1800 talet. Sjukt coola och välgjorda, för att vara gjort för 200 år sedan och allt handgjort. Verkligen imponerad!
Beställaren ville ha bilder på detaljer samt båda pistolerna. Riggade upp blixten med paraplyet och vit bakgrund. Dum som jag var tog jag ingen Setup bild, jag måste börja med sånt. Ibland går det lite för fort för mig, måste tänka efter mer och titta innan jag fotar, hade lite smuts på dessa bilder som jag fick klona bort efteråt, sånt ska jag titta efter före och ta bort direkt innan jag fotar.
Imorgon blir det nog att åka till stugan och skotta taket, efter att jag varit in till Miroi och hämtat lite papper jag ska ha med mig ner till Stockholm på lördag. Tåget går 18.08 så får väl se när jag kommer fram, man vet ju inte riktigt med SJ hur det går..
På måndag är det dags för ny träff med en ny arbetsgivare som troligen jag säger Troligen min framtida. Ska få göra praktik i 2 månader och sen förhoppningsvis få börja jobba där, kommer dra in nästan de dubbla pengarna under praktiken i alla fall än mot för nu. Grymt mycket man får alltså, typ 230kr PER dag får man ut under en praktik, det räcker ju bara till lunch och transport sen är ju alla pengarna borta VÄRDELÖST! Hoppas på anställning så fort som möjligt så jag i alla fall får ut lärlingslön och ÄNTLIGEN börja dra av på lärlingstiden!
Får väl se hur det blir.. Flyttar jag kommer det nog bli en hel del mycket mer uppdateringar här, My life in Stockholm ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0